DODAJ SOBIE SKRZYDEŁ NA SESJI - ZGARNIJ DWUPAK REDBULLA!
Razem z każdym zakupem Kursów studenckich otrzymujesz kod na odbiór darmowych Red Bulli.

blog

eTrapez Uporządkowany – Mapa Treści

Krystian Karczyński

Mamy styczeń 2012 i na eTrapezie uzbierało się już 11 Kursów (EDYCJA: na sierpień 2012 jest to już 12 Kursów, EDYCJA: na styczeń 2013 jest to już 13 Kursów), a także wiele wykładów i postów na blogu. Dostaję sporo emaili z prośbą o jakieś usystematyzowanie tego wszystkiego.

Ludzie pytają, od jakich Kursów należy zacząć, co już trzeba umieć, żeby zacząć X i co należy robić po przerobieniu Y.

Dlatego poniżej wklejam „mapkę” treści mojego serwisu (tzn. Kursów + blogu):

Mapa treści serwisu eTrapez.pl

Kliknij tutaj, żeby otworzyć mapę (PDF)

Tematy w lewej kolumnie należy przerabiać we wskazanej kolejności, a po prawej można dowolnie 🙂

Mam nadzieję, że mapka Wam się przyda, zapraszam do pytań i komentarzy pod postem.

Jedna z wielu opinii o naszych Kursach...

Zakupiłem cały pakiet kursów mimo, że już dobijam do wieku emerytalnego i jestem po studiach technicznych. Nie znaczy to jednak , że zainteresowanie matematyką osłabło. Wręcz przeciwnie! Jestem w trakcie ich „konsumowania”. Mogę stwierdzić jedno – to co robicie jest fantastyczne. Pomoc dla wszystkich, czy to uczniów szkół ponadpodstawowych czy też dla studentów. To nie są pieniądze wyrzucone w błoto!

Aleksander M.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  1. Sławek pisze:

    Panie Grzegorzu – świetne kursy. Dzięki nim zaliczyłem dwa pierwsze semestry na Informatyce. Wielki szacunek za umiejętności dydaktyczne – mój dr na uczelni ich nie posiada. Zaliczyłem też trzeci semestr (ale ciężko) , gdzie miałem PMPiS – Podstawy Metod Probabilistycznych i Statystyki. Szkoda, że jeszcze nie „zabrał” się Pan za Kołmogorowa, Czebyszewa i Markowa , nie wspominając o CTG.
    Ja matematykę mam już za sobą, ale wielu poległo…
    To jak będzie? 🙂

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Dzień dobry

      Dziękuję i gratuluję zaliczeń. Z probabilistykę zabieram się właśnie teraz i Kurs Prawdopodobieństwa to będzie mój następny Kurs 🙂

  2. Sławek pisze:

    Najmocniej przepraszam za pomyłkę w imieniu Panie Krystianie. To dlatego , że w trzecim semestrze musiałem radzić sobie sam z tą probabilistyką – bez Pana kursów.

  3. Łukasz pisze:

    A Kurs Statystyki Matematyczne jest przewidywany ??

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Tak, zrobię taki Kurs, ale nie zdążę w tym półroczu…

  4. Bartek pisze:

    Pana kursy są rewelacyjne dzięki nim zaliczyłem sesję na 5 teraz jak najszybciej by się przydał właśnie Kurs Prawdopodobieństwa .

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Gratulacje!

    2. Damian pisze:

      Proszę niech pan jak najszybciej zrobi ten kurs bo wkrótce zaliczenie, będę pierwszym który kupi ten kurs i proszę poinformować mnie odrazu. Pozdrawiam

    3. Krystian Karczyński pisze:

      Postaram się, ale na pewno do maja nie zdążę…

  5. lukasz pisze:

    Kiedy można spodziewać się kursu statystyki lub probabilistyki ?? Do września da pan rade ?? 😀

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Chyba dam radę 🙂

    2. Katarzyna pisze:

      Ja też wyczekuję z niecierpliwieniem statystyki!!!

    3. Krystian Karczyński pisze:

      Będzie następna 🙂

    4. Arek pisze:

      no i ja!

  6. Jola pisze:

    czy wzorem wykorzystywanym przez pana w kursie calek na postac kanoniczna zamiast q=Δ/4a^2 nie powinno byc Δ/4a. pierwszy raz sie spotkalam z a^2…

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Dzięki za pytanie, tutaj rozpisałem się na ten temat:

      Postać kanoniczna w całkach wymiernych

  7. Łukasz pisze:

    Dzień dobry,
    Miałbym pytanie odnośnie kolejności w jakiej należy prerabiać poszczególne zagadnienia w przypadku, gdy chcemy uczyć się systematycznie a mianowicie czy rzeczywiście należy w pierwszej kolejności uczyć się całek nieoznaczonych a dopiero potem równań różniczkowych? W większości podręczników kolejność jest, jak sądzę, odwrotna (np. klasyczny podręcznik Łomnickiego).
    Poza tym dziękuję za opracowane prez Pana kursy, których dużą zaletą jest, jak dla mnie, rozpoczynanie wykładów od najbardziej elementarnych rzeczy.
    Podobnie jak niektórzy inni blogerzy, czekam na kurs statystyki.
    Pozdrawiam,
    Łukasz.

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Dzięki za pytanie!

      Tak, oczywiście trzeba umieć już całki nieoznaczone przed równaniami różniczkowymi. Ciężko mi uwierzyć, że w jakimś podręczniku równania różniczkowe są przed całkami nieoznaczonymi, wiele dałbym za jakieś zdjęcie spisu treści tego Łomnickiego jako ciekawostkę 🙂

      Nieprzypadkowo rozwiązania równań różniczkowych nazywają się „całkami”, do obliczenia nawet najprostszych potrzebne jest policzenie jakiejś całki nieoznaczonej.

      Statystyka będzie moim następnym Kursem 🙂

    2. Łukasz pisze:

      Dziękuję za odpowiedź. Co do tego podręcznika są to dwa tomy, T. 1 Rachunek różniczkowy, T. 2 Rachunek całkowy. Spis treści tomu drugiego (oraz cały tekst podręcznika) dostępny jest w bibliotece cyfrowej:

      Nie dałem rady znaleźć spisu treści tomu pierwszego,:/
      No w każdym razie nie upieram się bo się nie znam i tylko chciałem się upewnić co do tej kolejności;)
      Pozdrawiam,
      Ł.

    3. Krystian Karczyński pisze:

      Świetny podręcznik!

      „Rachunek różniczkowy i całkowy dla potrzeb przyrodników i techników” – uwielbiam takie klimaty 🙂

      No w każdym razie wyjaśniło się, o co chodzi. „Rachunek różniczkowy” nie oznacza „równań różniczkowych”, ale różniczkowanie, różniczki, pochodne, pochodne cząstkowe itd.

      „Równania różniczkowe” chyba w takim razie w ogóle nie są ujęte w tym podręczniku, bo w tomie II ich nie ma…

  8. Wojtek pisze:

    Witam!
    Powinien Pan pomyśleć o jakimś kursie dla tych co chcą sobie przypomnieć całą matematykę ze szkoły średniej. Albo kurs dla maturzystów.
    Ja mam ponad 40 lat, odbiło mi i zacząłem studiować. Matematyka była 20 lat temu moją mocną stroną -matura zdana bez przygotowań na 4 , a teraz na matmie czuje się jak Napoleon pod Waterloo. Normalnie kicha, poszedłem do biblioteki, zdjąłem całą półkę mądrych książek i ….. klęska.
    Myśli Pan , że pierwszy kurs Granice załapię , czy potrzebne są jakieś minimalne podstawy?

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Witam!

      No to powodzenia na studiach. Niech Pan śmiało uderza na ten Kurs Granice od razu, w razie czego zawsze Pan zdąży wrócić się do jakiś podstaw. Czyli droga do ewentualnego taktycznego wycofania się ma Pan otwartą, nie to co Napoleon pod Waterloo 🙂

    2. Jacek pisze:

      Witam w klubie, ja też wziąłem się za studiowanie po 40. Jeżeli przeliczyć kursy na szybkość i jakość przyswajania wiedzy to na pewno lepiej zainwestowane pieniądze niż za same studia. W technikum miałem podobnego nauczyciela, który z taką samą pasją potrafił nawet najbardziej zawiłe zagadnienia przedstawić. Ponadprogramowo nawet całki z nami przerabiał. Niestety ale siedzenie na uczelni na wykładach często jest stratą czasu.

  9. Arek pisze:

    Panie krystianie świetny kurs matematyki.
    Kiedy stworzy Pan kurs statystyki Opisowej?.

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Dzięki.

      Kurs Statystyki to będzie mój następny Kurs, mam nadzieję zdążyć przed styczniową sesją.

  10. Tomasz pisze:

    Dlaczego kurs na szeregi powtarza się w wykazie chronologicznym?

  11. Krzysiek pisze:

    Witam Panie Krystianie. Potrzebuję pomocy do zadania domowego z lekcji 4 kursu Geometrii Analitycznej do zadania 4, ponieważ nie moge sobie z tym poradzić, na kursie było troszkę inne zadanie i tu po prostu nie mam pomysłu co kombinować a zaraz po świętach mam kolokwium i dobrze byloby to umieć 🙂 z góry dziękuję i pozdrawiam

  12. Michał pisze:

    Czy przewiduje Pan zrobienie kursu z logiki/matematyki dyskretnej?

    1. Krystian Karczyński pisze:

      W ciągu najbliższych miesięcy na pewno nie, może w odległej przyszłości…

  13. tede pisze:

    no, z dyskretnej to by się przydało jak nic

  14. tede pisze:

    no z dyskretnej by się przydało jak nic

  15. Daria pisze:

    Witam, widziałam że jest u Pana kurs statystyki i chciała bym się dowiedzieć czy jest w nim zawarta statystyka matematyczna, a jak nie to czy jest szansa że zrobi Pan taki kurs?

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Tak, jest w nim zawarta.

  16. Michał Kruk pisze:

    Witam!
    Panie Krystianie pewnie dostaje Pan pozytywnych komentarzy „dużo” i jeszcze trochę ale co mi tam 🙂 Parę dni temu otrzymałem od Pana dwa niezależne kursy z Pana mapki i cztery pierwsze kursy (od granic do całek oznaczonych). Co prawda za tydzień dopiero zaczynam naukę w szkole średniej ale znajomość pochodnych i całek potrzebna mi jest do Olimpiady Fizycznej (przydaje się) w której chciałbym odnieść sukces. Zanim zacząłem wczoraj zacząłem przygodę z granicami przejrzałem sobie wszystkie kursy pokrótce. No i cóż Pańskie kursy są rewelacyjne, przeplatane humorem i co najważniejsze zrozumiałe dla świeżo upieczonego absolwenta gimnazjum które ma jakieś tam pojęcie z matmy ze szkoły średniej. Zainteresował mnie Pan na nowo matematyką. Przerabianie tych kursów jest przyjemnością. Nie ma to jak usiąść z kubkiem herbaty, zeszytem i odpalić kursy eTrapez!
    Serdecznie pozdrawiam i życzę aby nagrywał Pan kolejne kursy i żeby było to Pana pasją:)

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Dzięki!

  17. Maks pisze:

    Witam !
    Mam pytanie. Jeżeli zakupię wszystkie kursy to w jakim stopniu pomogą mi one na kierunku matematyka specjalność nauczycielska ?

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Witam!

      Myślę, że bardzo pomogą na 1 roku zrozumieć podstawy, oczywiście nie obejmują całego materiału kierunku matematyka.

  18. dawid255523 pisze:

    Witam!

    Tylko dzięki Panu utrzymuje się na studiach, ale w tym semestrze zaczęła mi się Matematyka dyskretna. Bez Pana kursu nie dam rady…

    1. Qhta pisze:

      Oj tak nasz profesorek podaje nam suchą definicję z zaledwie cieniem przykładów a na egzaminie wymaga rozwiązywania zadań bezbłednie bo inaczej mamy 0pkt. Baardzo przydałby się kurs z matematyki dyskretnej:)

  19. Kamil pisze:

    Świetny kurs!

    Ratuje Pan sytuację studentów w całej Polsce, niestety większość profesorów dużo wymaga ale niewiele potrafi nauczyć 🙁

    Dziękuję za Pana pracę.