fbpx

Wakacyjna promocja! Wszystkie produkty -10%

O nas

Zapomnij o problemach z matematyką

Martwisz się, czy dasz sobie radę z matematyką w szkole średniej lub na studiach?

Nasze czasy charakteryzuje coś zupełnie wyjątkowego w historii człowieka. Jest to szybkość zmian w rzeczywistości wokół nas. Zmiany dotyczą każdych aspektów naszego życia – technologii, systemów społecznych i politycznych, etyki, gospodarki, muzyki. Życie każdego pokolenia jest radykalnie odmienne od pokolenia poprzedniego.

Wiek XXI będzie także wiekiem zmian w edukacji. Wielki skok technologiczny w dziedzinie informatyki i systematyczna rozbudowa infrastruktury internetu umożliwił powstanie nowych i skutecznych metod nauki.

Dzięki tym nowym rozwiązaniom, możesz uczyć się już teraz szybciej, ciekawiej i wygodniej niż studenci 20, a nawet 10 lat temu. Wystarczy tylko wyciągnąć po nie rękę.

Dlatego właśnie jesteśmy tutaj. Jesteśmy tu po to, aby pomóc Ci:

  • uczyć się w komfortowych warunkach (choćby i w wannie), kiedy jest Ci wygodnie
  • bez stresu pozaliczać egzaminy w pierwszym terminie
  • zrozumieć, jaką wartość i sens ma Twoja praca i wysiłek włożony w matematykę
  • spotkać ludzi takich jak Ty, którzy bardzo cenią Swoją własną edukację


Krystian Karczyński zdjęcie

mgr Krystian Karczyński

Założyciel i szef serwisu eTrapez.

Magister matematyki Politechniki Poznańskiej. Korepetytor matematyki z wieloletnim stażem. Twórca Kursów eTrapez, które zdobyły ogromną popularność wśród studentów w całej Polsce.

Autor artykułów i darmowych materiałów dla studentów na Blogu eTrapez. Uczestniczy regularnie w spotkaniach ze studentami na różnych Uczelniach.

Materiały w mediach:


Joanna Grochowska zastąp

mgr Joanna Grochowska

Kierownik Działu Nauczania eTrapez.

Absolwentka matematyki finansowej oraz informatyki i ekonometrii na Uniwersytecie w Białymstoku. Doświadczony korepetytor w zakresie przedmiotów matematycznych i ekonomicznych.

Autorka Kursu Ekonometria eTrapez, artykułów na blogu,  a także materiałów edukacyjnych na Youtube i Facebooku.  Nadzoruje komentarze na Blogu eTrapez .

 


Jan Rychlewski

Kierownik Działu Marketingu eTrapez.

Student zarządzania na Akademia Finansów i Biznesu w Warszawie.

Pan Janek zajmuje się szeroko pojętym marketingiem w eTrapez, między innymi prowadząc profile firmowe w social media.

 

 


inż. Kamil Kamieniarz

Kierownik Działu IT eTrapez.

Inżynier Informatyki w Zarządzaniu, Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Lesznie.

Pan Kamil zajmuje się działaniem eTrapeza od strony informatycznej, między innymi zarządzaniem stroną eTrapez oraz nadzorowaniem cyberbezpieczeństwa.

 

 

Współpracują z nami

Anna Zalewska zdjęcie

mgr inż. Anna Zalewska

Absolwentka matematyki na Politechnice Śląskiej.

Korepetytor z 12-letnim doświadczeniem. Trener i wykładowca na Uniwersytecie Śląskim Maturzystów przy Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Certyfikowany nauczyciel MathRiders.

Pani Ania jest autorką Kursów eTrapez przeznaczonych dla szkół średnich:

… a także innych materiałów eTrapez dla szkół średnich.

Jest także twórcą wielu materiałów edukacyjnych, e-learningowych, scenariuszy lekcji, prezentacji multimedialnych, konspektów pomocy dydaktycznych, gier edukacyjnych, animacji i filmów na poziomie szkoły podstawowej, gimnazjalnej, ponadgimnazjalnej i studiów wyższych.

Pani Ania odpowiada także na komentarze na Blogu.


ryhor-abramovich-skalmgr Ryhor Abramovich

Mgr matematyki i mgr pedagogiki. Absolwent Białoruskiego Uniwersytetu Państwowego (matematyka i mechanika).

Wykładowca Białoruskiego Uniwersytetu Państwowego i korepetytor z 25 letnim doświadczeniem. Posiadacz certyfikatu MENSA.

Pan Grzegorz nauczał matematyki na wszystkich poziomach, od podstawówki do zakończenia szkoły wyższej. Opracowywał zadania kontrolne i testy, wdrażał metody monitorowania i kontroli jakości edukacji. Jako prywatny nauczyciel stosował nowoczesne metody intensywnego nauczania, oraz rozwoju i trenowania pamięci.

Pan Grzegorz działał razem z nami na Forum eTrapez Online i odpowiadał na komentarze na Blogu.


fotomgr Kamil Kocot

Absolwent matematyki na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

Doświadczony korepetytor w zakresie przedmiotów matematycznych na wszystkich poziomach edukacji.

Autor filmików matematycznych na Youtube. Kanał Pana Kamila na Youtube to: Kamil Kct.

Pan Kamil odpowiadał na pytania studentów na Forum i komentarze na Blogu.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Twój komentarz będzie dostępny publicznie na naszej stronie razem z powyższym podpisem. Adres email nie będzie dostępny publicznie. Komentarz możesz zmienić, lub usunąć w każdej chwili. Dane osobowe zawarte w komentarzu i podpisie traktujemy zgodnie z naszą polityką prywatności.

  1. pisze:

    W testach do lekcji zamiast odpowiedzi znajdują się znaczniki z html’a, poza tym tematy bardzo fajnie wytłumaczone 😉

  2. pisze:

    Uwaga do kursu elementy kombinatoryki cz. 1, zadanie po prostu zostało źle rozwiązane.
    Krystian zanim przejdziesz do dalszej części komentarza przeanalizuj zadanie jeszcze raz i sam odpowiedz sobie czemu zadanie
    Jak można podzielić chłopców na 2 drużyny zrobiłeś źle …







    Teraz mała wskazówka, a gdyby zadanie brzmiało tak:
    Jak można podzielić 11 chłopców na 2 drużyny?
    Mam nadzieję, że czytanie dalej komentarza to czysta formalność 😉
    Jeśli jednak byłoby inaczej przescrolluj w dół.








    Odpowiedź: W zadaniu nikt nic nie wspomniał o tym, że mają być podzieleni równo 😉

    PS. W algebrze swoją drogą wbrew temu co uczysz profesor wymaga wszystko(co się da oczywiście) rozwiązywać Gaussem, ale to akurat ze względu na specyfikę studiów.

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Chodzi o to, że powinienem dodać, że drużyny powinny mieć po tyle samo zawodników, tak?

      Kurs Macierze kręciłem 14 lat temu, możesz przypomnieć, co ja tam powiedziałem nie tak? Że profesorowie nie wymagają stosowania metody Gaussa – Jordana, a Twój akurat wymaga?

    2. pisze:

      Tak dokładnie to zmienia znacznie postać rzeczy bo tak samo rozwiązane na kolosie byłoby po prostu źle.
      Tak mój akurat wymaga rozwiązywania wszystkiego metodą Gaussa ale, że jestem na informatyce i w ten sposób przeliczają to komputery to rozumiem, że po prostu ze względu na kierunek mam takie utrudnienie.

    3. Krystian Karczyński pisze:

      1. No tak, dzięki za korektę.

      2. Ale chodzi o metodę Gaussa, czy Gaussa-Jordana? Bo to nie to samo 🙂 W Kursie pokazuję metodę Gaussa, a metodę Gaussa-Jordana mam tutaj na Blogu.

      Oczywiście wiem, że to nazewnictwo nie jest jednoznaczne.

  3. Iga pisze:

    Dzień dobry, 
    Posiadam problem z jednym zadaniem z kombinatoryki, czy mogłabym uzyskać u Państwa pomoc? 

  4. Artur pisze:

    Dzień dobry, mam 3 zadania z ekonometrii których nie rozumiem. Mógłbym prosić o e-mail Pani Joanny w celu kontaktu i sprecyzowania pomocy? Pozdrawiam.

    1. Joanna Grochowska pisze:

      Proszę napisać na naszą ogólną skrzynkę: kontakt@etrapez.pl
      Postaram się odpowiedzieć 🙂

  5. pisze:

    Czy kurs z macierzy zawiera tematy związane z jądrem i obrazem?

    1. Joanna Grochowska pisze:

      Dzień dobry, niestety nie, nie mamy w naszej ofercie typowego Kursu z Algebry, w którym omówione byłyby te zagadnienia. 

      Dokładny spis treści Kursu Macierze można znaleźć na naszej stronie online: 

      https://online.etrapez.pl/kurs/kurs-macierze/

  6. Tomek pisze:

    Nie wiem kto i po co wymyślił matematykę, ale fajnie, że jest ktoś kto potrafi ją wytłumaczyć! Pozdrawiam serdecznie!

  7. Maria pisze:

    Dzień dobry, chciałam bardzo podziękować za pańskie kursy, które są dla mnie wybawieniem. Jestem po maturze podstawowej z matematyki, studiuje na Politechnice Warszawskiej, gdzie od razu wymagają ode mnie znajomości matematyki co najmniej rozszerzonej. Myślałam, że nie dam rady, ale dzięki tym kursom matematyka wydaje mi się dosyć prosta i możliwa do nauczenia się! Kolokwium z macierzy napisane 10/10 dzięki pańskim kursom, a to dopiero początek mojej przygody z kursami! Jeszcze raz dziękuję, za kursy naprawdę kawał dobrej roboty☺️

    1. Krystian pisze:

      A dziękuję również za miłe słowa, cieszę się, że Kursy się przydają i powodzenia 🙂

  8. pisze:

    Witam, 
    wykupiłem pakiet jakiś już czas temu i nie mam dostępu do moich materiałów, które wykupiłem i były 

    1. Joanna Grochowska pisze:
      Dzień dobry,
      przepraszamy za kłopot. Przesłałam niedawno na Pana maila wiadomość z zamówieniem i aktualnymi linkami do pobrania Kursów. 
       
      Podpięłam także tamto zamówienie pod Pana konto na naszej stronie. 
      Proszę się zalogować i wejść w: 
       Zakładkę “Moje Kursy”  
      LUB
       Moje konto –> Pliki do pobrania
      Powinny pojawić się linki do pobrania Kursów.
       
      Może też Pan oglądać kupione Kursy online: https://online.etrapez.pl/kursy/     
       

      Powodzenia w nauce 🙂  

      Pozdrawiam, Asia 
  9. pisze:

    Bardzo dobry serwis, świetne materiały do powtórki materiałów i przygotowań do egzaminów na każdym poziomie!!!
    Serdecznie polecam i bardzo rekomenduje w szczególności korzystałam z materiałów do matury na poziomie podstawowym i rozszerzonym oraz analizy oraz algebry.
    Pozdrawiam wszystkich którzy tworzą materiały w tym serwisie, dziękuje za dostęp do bardzo wartościowej wiedzy

  10. Andrzej pisze:

    Kiedy nowe kursy (z innych działów matematyki ale nie tylko)??

  11. pawel pisze:

    Czy jest mozliwosc odtwarzania materialow wideo w wyzszych predkosciach? np. 1.5x

  12. Kasia pisze:

    Niech Pan zrobi kurs z sieciami! Grafy mi bardzo pomogły 🙂

  13. pisze:

    Lubię kiedy materiał jest logicznie poukładany… To co można powiedzieć o tych kursach, to że są bardzo dobrze przygotowane

  14. Przemyslaw pisze:

    Korzystalem z Pana kursow jeszcze w 2013 roku, bardzo milo widziec ze tak swietnie Pan prosperuje! Chyba kupie kolejny kurs dla odswiezenia sobie wiadomosci z matmy 😀 Pozdrawiam serdecznie!

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Również pozdrawiam, dzięki.

  15. Student pisze:

    Przydałby się kurs dotyczący przestrzeni liniowych na studiach. Podprzestrzeń liniową, baza przestrzeni itd
    Cały rok tego nie rozumie, a prowadzący się udział i po wykładzie dał nam zadania i nikt nic z tego nie rozumie.

  16. Tomasz pisze:

    Świetnie zrobione kursy i przekraczają nawet programy na niektórych uczelniach.

    Chociaż wciąż żałuję, że wyrzucili całki z programu liceum.

  17. Ala pisze:

    Ja też polecam, tutaj widziałam fajny wątek odnośnie nauki . Według mnie duża pomoc na studiach i ratuje sytuacje 🙂https://forumnauka.pl/nauka-przedmiotow-scislych/etrapez/

     

  18. Przemysław Mucha pisze:

    Coś niesamowitego, Pan Krystian wprowadził istną rewolucję, jeśli chodzi o naukę matematyki. Niby materiał jest ten sam, ale tu chodzi o formę przekazywania i nauki tej wiedzy czyli kursy multimedialne, dużo przyjemniejsze niż książki. Sposób mówienia również jest jak najbardziej w porządku, mówi jak “do kolegi”, dużo uproszczeń, wszystko w miarę klarownie.

    Jedyny minusik to może fakt, że niektóre bardziej nietypowe tematy nie zostały ujęte w kursach, albo to że przedstawiane zadania bywają zbyt proste w stosunku do wymagań niektórych uczelni np technicznych.

    Podsumowując, polecam mega!

  19. Jerzy Nowaczyk pisze:

    Całe swoje życie (+74), poczynając od lat szkolnych, używałem określenia ‘Dzielić PRZEZ”. Przecież licznik dzieli się PRZEZ mianownik a nie licznik dzieli się NA mianownik. W pokazach rozwiązań regularnie pojawia się określenie “NA”. U swojego wnuka to tępie bezlitośnia a Wam zwracam tylko uwagę na używaną polszczyznę przez młodzież. Poza tą drobnostką super przejrzyste rozwiązania. Brawo.

  20. Przede wszystkim chciałabym wyrazić wielkie uznanie dla tego co Pan stworzył – kurs etrapez był dla mnie bezcenny w trakcie studiów:) A mam pytanie z dziedziny biznesowej, w jaki sposób pilnuje Pan żeby nie rozprzestrzeniano owoców pańskiej pracy poza oficjalną stroną? Tworzę stronę \internetową dla trenerki personalnej i ona zamierza sprzedawać video z ćwiczeniami – więc niejako podobny problem staje przed nią i pomyślałam, że nie zaszkodzi zasięgnąć rady kogoś znacznie bardziej doświadczonego w temacie, tym bardziej że jak wiadomo, studenci potrafią stanać na głowie, żeby zaoszczędzić:)

  21. pisze:

    Najlepszy w swoim fachu! 🙂

  22. Krystian Karczyński pisze:

    Witam

    Pytanie 1: Tak, tak, oczywiście pokazuję jak radzić sobie z szeregami liczbowymi bez całek. Całki są tam właściwie potrzebne tylko do jednej Lekcji, wszystko inne można robić bez całek.

    Pytanie 2: Jasne, można liczyć bez całek. Całki są potrzebne do niektórych przykładów tylko. Jeśli na zajęciach nie mieliście całek, na pewno nie będą od Was wymagać tych przykładów.

  23. Michał pisze:

    Witam, mam pytanie

    W tym filmie w 4:00 rozwiązuje pan szeregi za pomocą zagadnień z całek. W tym problem, że u mnie w tydzień został przerobiony materiał z granic (1 wykład i 1 ćwiczenia), a na drugich zajęciach mamy już szeregi liczbowe. Czy przedstawia pan w swoich lekcjach jak postępować z szeregami tylko za pomocą metod z całek? U nas na wykładach profesorowie robią to inaczej nie wykorzystując ich i zastanawiam się czy przedstawia to pan również bez całek, ponieważ póki co są mi one zbędne..
    Drugie pytanie to czy mogę robić tą metodą z całkami, gdy ich nie przerobiłem? Dam radę czy są one niezbędne do nauki pana sposobem?

  24. Krystian Karczyński pisze:

    @Szymon Jasne, będzie dobrze. Na spokojnie sobie zaplanuj, ile czasu i kiedy poświęcasz na robienie matematyki. Potem po prostu zacznij robić przykłady z Kursów. Jak będziesz czuł, że Ci idzie, nabierzesz pewności siebie i pójdzie z górki.

  25. Szymon pisze:

    Dzień dobry, mam takie pytanie. Maturę ledwo zdałem, jestem na kierunku ekonomicznym gdzie jest matematyka w pierwszym semestrze. Wygląda na chwilę obecną bardzo ciężko, nawet te funkcje i nierówności jako przypomnienie mnie przerażają. Patrzę na to z przerażeniem. Mam szansę nadrobić z eTrapez, aby to chociaż zaliczyć? Jestem matematycznym tłumanem…

  26. Matematikon pisze:

    Świetna robota 🙂

  27. Pawel.Zajac pisze:

    Cześć,

    dzięki wielkie za to co robicie przerobiłem już kilka kursów Krystiana (granice, pochodne, całki itd.) i są naprawdę prowadzone na świetnym poziomie. Wszystko zrozumiałe. Wystarczy raz obejrzeć zrobić zadanie domowe i matematyka na studiach nie będzie sprawiać problemów. Teraz przede mną na studiach niezbyt łatwa ekonometria ale z kursami na etrapiezie jestem o nią spokojny.

     

    PS. U Krystiana wkradł się mały błąd w odpowiedziach w kursie Całki nieoznaczone lekcja 4 w przykładzie 8. Prawidłowy wynik to 1 over 16 x squared \left parenthesis x squared minus 1 \right parenthesis to the power of 8 minus 1 over 144 \left parenthesis x squared minus 1 \right parenthesis to the power of 9

  28. Ola pisze:

    Bardzo dziękuję za pomoc w zaliczeniu matematyki na studiach. Dzięki Panu udało mi się zrozumieć wymagany materiał, co wydawało mi się niemożliwe.
    Pozdrawiam

    1. Dziękuję i pozdrawiam.

  29. Artur F pisze:

    Panie Krystianie, właśnie jestem po zdanym, na ocenę dobrą, egzaminie z geometrii analitycznej. Dziękuję za ten kurs jak też za metriały z analizy które także pomogły mi przypomnieć sobie i zdać jej zakres. Przekazuje Pan materiał w sposób uporządkowany, drobiazgowy, metodyczny i z poczuciem humoru. Panu po prostu zależy na tym żeby odbiorca miał sukces a sposób w jaki przekazuje Pan wiedzę dodaje pewności siebie co jest bardzo ważne. Dzięki temu na dzisiejszym zadaniu wyratowałem się z “podkręconej piłki”.

    1. Dziękuję i gratuluję!

  30. Anastazja pisze:

    Witam serdecznie,

     

    chciałam dzisiaj  kupić paczkę pochodnych, jednak omyłkowo zakupiłam całą paczuchę(139zł), a takiej nie potrzebuję, ponieważ jestem jeszcze w liceum!

     

    Co zrobić żeby zmienić takie zamówienie!!? Pieniądze chciałem przeznaczyć na studniówkę i nie mam jeszcze 18 lat, proszę o pomoc!!

    1. Witam!

      Proszę napisać do nas na nasz adres mailowy: akademia@etrapez.pl z opisaniem sytuacji i wskazaniem, na jakiego maila było wysłane zamówienie. Sprawdzimy w systemie i myślę, że nie będzie problemów z zamianą ?

  31. Katarzyna Poluga pisze:

    Witam, wykupiłam u państwa całą paczkę  kursu etrapez, ale tylko niektóre lekcje pobrałam z maila, niestety nie mogę odnaleźć maila z linakami do pobrania kursów jedynie mam ten z fakturą, czy jest opcja żebyście wysłali mi brakujące kursy ? Katarzyna Poluga

    1. Oczywiście że jest 🙂

      Proszę napisać do nas wiadomość na adres: akademia@etrapez.pl , podając maila na którego było składane zamówienie. Pomożemy 🙂

  32. J pisze:

    Dziękuję za włożony wysiłek i pomysł!. Jestem studentką I roku, trafiłam na matematykę  z szaloną Panią Profesor (poziom)  a jestem po podstawie. Po pierwszych fragmentach video zrezygnowałam. Wróciłam jednak i teraz wiem że wydaje się być zbyt długo i “łatwo” a jest rzetelnie i dogłębnie. Zadania domowe, wskazanie najważniejszych rzeczy i ustytematyzowanie – to dostaję.  Początkujący zacznie praktykować i myśleć sam, a będący na fali coraz bardziej i rzetelniej pojmować matematykę. J.

  33. Karolina pisze:

    Dzień dobry! Jestem wielką fanką Państwa kursów, przerobiłam ich kilka i jestem z nich bardzo zadowolona. Czy planują Państwo kurs o szeregach czasowych? To temat, który wiecznie przedstawiany jest w sposób niezwykle zawiły. Pozdrawiam 🙂

    1. Dzień dobry

      Cały Kurs to na pewno nie, ale mamy je trochę omówione w moim Kursie Statystyki, na ostatniej, siódmej Lekcji.

    2. Witam 🙂

      Jeśli chodzi o szeregi czasowe, jakich konkretnie elementów Pani potrzebuje?

      W moim Kursie Ekonometria używam własnie szeregów czasowych, model trendu omówiony jest w lekcji 8 Kursu.

      Polecam także różne artykuły na Blogu, np. ten:

      https://blog.etrapez.pl/ekonometria/prawdziwe-dane-statystyczne-bez-ktorych-nie-zbudujesz-modelu-video/

  34. Patrycja Raźniak pisze:

    prosze o pomoc w obliczeniu tej całki 

    1. Tutaj najlepiej wykorzystać całkowanie przez podstawianie:

      integral fraction numerator square root of a r c t g x end root over denominator 1 plus x squared end fraction d x equals \integral square root of a r c t g x end root times fraction numerator 1 over denominator 1 plus x squared end fraction d x equals open vertical bar table row cell a r c t g x equals t end cell row cell fraction numerator 1 over denominator 1 plus x squared end fraction d x equals d t end cell end table close vertical bar equals \integral square root of t d t equals

      Error converting from MathML to accessible text.

  35. Maciej pisze:

    integral fraction numerator x squared over denominator cube root of 3 x squared minus 6 end root end fraction d x jak to obliczyc?

  36. Maciej pisze:

    Witam mam pytanie jak obliczyć całkę x^2/(3x^2-6)^(1/3) dx

  37. Mogrdarus pisze:

    Witam, z racji tego, że macie państwo w “ekipie” mgr wykształconą z informatyki i ekonomii chciałbym się zapytać czy planujecie państwo kursy z ekonometrii, czy może zapotrzebowanie jest zbyt małe by się tym zajmować? 

  38. Mateusz pisze:

    Z matematyką bywa różnie, tym bardziej że w Polsce są różne poziomy szkół średnich. Kilka lat temu korzystałem bardzo \intensywnie w Pana kursów. Efekt? Matematyka na I roku nie sprawiła mi wielkich trudności. Nie miałem drugich, trzecich terminów – a inni się męczyli 🙂 Fakt, oceny mogły być nieco lepsze.. ale to akurat już moja wina :p Od października znów wracam na studia [kolejny kierunek]. Nie mam zielonego pojęcia czy będę mógł przepisać matematykę po takim czasie czy nie. Ale jeśli nawet będę musiał zaczynać od nowa, na pewno w ramach przypomnienia zajrzę tutaj. Duży plus dla Pana! Dziękuję.

    1. Dzięki i powodzenia, gdyby jednak nie dało się przepisać 🙂

    2. Mateusz pisze:

      Powracam :)Jednak nie udało mi się przepisać.. ale za to.. Egzamin na 5 :)Bardzo dziękuję jeszcze raz 🙂

  39. Jerzy pisze:

    Czy mógłby Pan obliczyć całkę (1+cos(x)^2)^(0.5)?

  40. Joan pisze:

    Nie wierzyłam, że to możliwe, ale dzięki Panu zdałam w pierwszym terminie egzaminy z matematyki i algebry na mojej dość wymagającej uczelni 🙂 (zawsze, gdy mówił Pan “sprawdź, czy tego na pewno od Ciebie wymagają”, dla mnie dopiero zaczynała się zabawa) Jest Pan ideałem wykładowcy i jestem niezmiernie wdzięczna za pomoc.

    1. Dziękuję i gratuluję.

  41. sob pisze:

    Niestety niektóre Kursy nie wystarczają na te lepsze uczelnie. Przykładowo z rachunku prawdopodobieństwa i statystyki matematycznej między tym kursem a tym co ja mam jest przepaść (wyznaczanie estymatorow nieobciazonych o minimalnej wariacji,największej wiarygodności, weryfikacja hipotez itp) . Podejście do statystyki na mojej uczelni jest zupełnie inne

  42. kw107 pisze:

    Panie Krystianie,
    jest Pan naprawdę świetny, inżynier, który potrafi rozwiązać więcej niż całkę inżynierską, to jest coś.
    2,5 tyś studentów, a dodatkowo wyjątkowo zadowolonych z rektora tej uczelni, tym na pewno nie może się pochwalić, żaden profesor wyższej uczelni. Ale, Panie Krystianie, po głębokiej analizie, Pańskiego, życiorysu, widzę, że są też ciemne strony w Pańskim kryształowym charakterze. Zaczynał, Pan od hazardu! No, to akurat, nie jest karane, Bernoulli, też od tego nałogu nie mógł się wyzwolić do końca życia, Dostojewski i wielu wielu innych. Panie Krystianie, czy na Pańskiej uczelni, nie da się przestudiować, ze studentami tego arkusza kalkulacyjnego – https://docs.google.com/spreadsheets/d/1HiXQ4mUSvaVzk0V_5hETlhh_uyZSAGkZA9fvfq4nELE/edit#gid=412161851, generalnie, chodzi o to, że, młodzi studenci, różnych politechnik i innych uczelni technicznych, wykorzystywali swoją wiedzę, nabytą na studiach ( mnie się nie udało uzyskać tytułu inż., ponieważ komuchy w roku 1983 relegowali mnie z Wyższej Szkoły Morskiej, za poglądy polityczne ) zgodnie z właściwościami życia.
    Pan, pomimo tego, że jest człowiekiem, o wiele młodszym ode mnie, stanowi dla mnie wzór do naśladowania. 2 500 za abonen\towanych studentów, ręce opadają, jak się o tym pomyśli. Panie Krystianie, nadchodzą czasy głębokiego, kryzysu ekonomicznego dla całego świata. Ludzie nie wiedzą w co muszą inwestować, ponieważ rynkami kapitałowymi wstrząsają co chwilę głębokie spadkowe trendy ( ostatnie tsunami z epicentrum w Hong Kong, ze spadkiem 8,9 – Europa – 5, USA 2,8, na minusie.) Złoto, to by było rozwiązanie, ale tego proszę nie rozpowszechniać. W latach 1976, kiedy jeszcze uczyłem się w LO, fizycy opracowali technologię produkcji sztucznego złota, bombardując ciężkimi jonami jądra ołowiu, w ten sposób powstało sztuczne złoto. Niestety, akceleratory w tamtych czasach były tak drogie, że produkcja jego była mało opłacalna w porównaniu z naturalną kopaliną. Od tego czasu technologia, poszła o jedno stulecie do przodu. We Francji, postawiono nawet przyśpieszacz hadronów, co było nie do pomyślenia w roku 1990. Niektórzy znawcy tematu, twierdzą, że USA, opracował technologię produkcji sztucznego złota, koszt produkcji jednej uncji, 23 USD. W takiej sytuacji, inwestowanie w złoto stało się bardzo ryzykownym przedsięwzięciem. Pozostały kamienie szlachetne, typu, brylanty, szmaragdy i inne. Ja wiem, że są technologie pozyskiwania tego typu minerałów w sposób syntetyczny, ale niestety, syntetyki, z tej branży znacznie różnią się jakością od kopalin. Ale do rzeczy, gdy by, któryś z Pan studentów, po zdaniu egzaminu z rachunku prawdopodobieństwa, zechciał wygraną zainwestować, polecam właśnie brylanty – https://docs.google.com/spreadsheets/d/1HiXQ4mUSvaVzk0V_5hETlhh_uyZSAGkZA9fvfq4nELE/edit#gid=412161851
    Pozdrawiam,
    Kazimierz R. Wojewodzki

  43. Bardzo fajny wpis i przydatne informacje! Matematyka na studiach to już nie problem! 🙂

  44. M. pisze:

    Pamiętam noce spędzone nad matematyką wspólnie ze znajomymi w akademiku – i oczywiście z Pańskimi kursami! Oglądaliśmy potrzebne do wykonania pracy kontrolnej kursy powoli, metodycznie – szkoda tylko, że doktor nie docenił naszego wysiłku i nawet do nich nie zajrzał. Przed każdym kolokwium siedziałam z kursami nieraz do późnych godzin, ale była to gwarancja zdania i spokojnej później głowy. Dziękuję!

  45. Krzysiek pisze:

    Bardzo przyjazny blog, ale gdy przypomnę sobie stanie przy tablicy i całki, aż dreszcze mnie przechodzą, może faktycznie jeszcze nie wszystko stracone!

  46. Sylwia pisze:

    “Dobrze, że jesteś!” Świetnie wytłumaczony materiał, który przeniósł się na świetne zdanie mojego kolokwium na studiach inżynierskich 🙂 Dziękuję i życzę powodzenia oraz sukcesów 🙂

  47. Ola_sgh pisze:

    Przerobiłam niedawno całe prawdopodobieństwo i nie będąc na żadnych ćwiczeniach zaliczyłam Rachunek Prawdopodobieństwa 🙂 chociaż muszę przyznać, że p-stwo z Pańskiego kursu było dużo łatwiejsze niż to, co obowiązywało u mnie, ale na pewno świetnie wytłumaczone podstawy dużo mi pomogły 🙂
    Bardzo dziękuję i życzę wielu sukcesów na przyszłość!! 🙂

  48. Panie Krystianie, dziękuje Panu z całego serca! Kupiłem dwa kursy z Pana akademii, pochodne i granice 😀 To były jedne z najlepiej wydanych pieniędzy w moim życiu! Dzięki Panu zdałem egzamin z matematyki na swoich studiach (Leśnictwo), choć z matematyki jestem raczej słaby. Jeśli ktoś zastanawia się czy warto zainwestować w te kursy to nie ma co zwlekać, jest warto! Dziękuje za wszystko co Pan robi, życzę zdrowia 🙂 Szacunek

  49. Monika pisze:

    Nikt jeszcze nie wykładał matematyki w tak prosty i przyjemny sposób, dziękuję! 🙂 lekcja, zadanie domowe, niezbędne wzory – wszystko czego potrzeba jest w tym kursie. Polecam serdecznie wszystkim studen\tom, którzy mają problem z matematyką lub po prostu chcą powtórzyć dany materiał.

  50. iamabadman pisze:

    Studiuje elektrotechnikę i muszę przyznać że Pański kurs może mi skórę uratować pod koniec semestru 🙂

  51. MM pisze:

    Świetny kurs, jeszcze nigdy nie spotkałam się z tak jasnym i przyjemnym w odbiorze sposobem przedsawienia matematyki 🙂 Oby więcej takich nauczycieli

  52. Karola pisze:

    Cześć, wiesz może czy ciężko jest z matematyką na kierunku : Zarządzanie.
    W liceum byłam słaba i maturę zdałam z matmy ledwością :(, jak sądzisz, może być mi bardzo ciężko
    na studiach dziennych odnośnie matmy?
    Zapewne nie raz zajrzę tutaj w razie problemów :))!

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Cześć, ciężko tak, ale bardzo ciężko nie, najważniejsze to nastawić się na ciężką pracę.

      W każdym razie powodzenia i oczywiście zapraszam!

  53. Skil pisze:

    Dziękować już dziękowałem po pierwszych 3 semestrach więc to pominę ;). Chciałbym tylko zwrócić uwagę na brak w kursie równań różniczkowych wyższch rzędów, czastkowych itp. trudniejszych. Na moim kierunku na Politechnice Lubelskiej niestety nie da się zaliczyć ostatniego semestru bez tych brakujących różniczek w kursie :c.

  54. Julka pisze:

    Aż chce się uczyć matematyki 😉

  55. Dawid pisze:

    Witam, czy mógłby Pan nagrać kurs matematyki dyskretnej na rok 2014/2015 ? Ten kurs byłby bardzo pomocny dla początkujących informatyków.

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Witam, tak, właśnie w tej chwili pracuję nad pierwszą Lekcją (o zbiorach).

      W ciągu tygodnia ta pierwsza Lekcja powinna być już dostępna na Akademii eTrapez.

  56. karolina pisze:

    Witam, mam ogromy problem z następującym zadaniem:
    Oblicz objętość bryły V ograniczonej powierzchniami :x^2 + y^2 + z^2=13 z>=2.
    Bardzo proszę o pomoc.

  57. Katarzyna pisze:

    Witam, mam ogromy problem z następującym zadaniem: Oblicz metodą Gaussa rozwiązanie (o ile istnieje) układu równań AX=B, gdzie A (macierz 3 wiersze na trzy kolumny) 1 wiersz: 1 -3 2
    2 wiersz: 1 1 -2
    3 wiersz: 2 -1 1

    B (macierz 1 kolumna, 3 wiersze): 3
    B= 1
    -1

    bardzo proszę o pomoc.

    1. Katarzyna pisze:

      B= (pierwszy wiersz) 3
      (drugi) 1
      (trzeci) -1

    2. Zadanie to zostało rozwiązane tutaj:

  58. Damiabn pisze:

    Dziękuje za starania, dzięki Panu jakoś brnę przez te studia.
    P.S. zauważyłem że pewna pani w komentarzu zapytała o kursy dla młodszych uczniów ze szkól podstawowych. Myślę że to też byłby pomysł gdyż ma pan dobre podejście. A jeśli pan nie chce w to brnąc może zna pan kogoś który prowadzi takie e-learningi?
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje.

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Również dziękuję, niestety nie znam nikogo, kto robi coś dla szkół podstawowych.

  59. michał pisze:

    Jesteś mistrzem Krystian, tak prosto jeszcze nikt nie tłumaczył mi matematyki. Dzięki 🙂

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Nie ma sprawy, również dziękuję.

  60. PRz :) pisze:

    Witam. Pan i jak Pana lekcje sa genialne, czego przecietny zjadacz chleba niezaprzeczy 🙂 Gratuluje pomyslu i dziekuje za idealne przekazanie wiedzy. Jednakże chciałabym zapytać czy bylaby jakas możliwość udostepnienia równań różniczkowych rzedu n, wyższych rzedów niż 2. Uratowałby Pan mgr wielu studentów przed naszą porażką przed zaliczeniem z tego tematu 🙂

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Dziękuję! Niestety na dzisiaj nie szykują mi się jakieś materiały do równań różniczkowych rzędu wyższych niż 2 (w Kursie są pokazane trzy przykłady, ale tylko wybrane, sprowadzalne do drugiego rzędu).

  61. PK Kraków! :D pisze:

    Moja dziewczyna mówiła, że już nie może Pana słuchać, ponieważ powtarzałem Pana lekcje przed egzaminem:D Mówiła mi, że kupi mi słuchawki haha:D dzięki wielkie za pomoc! pozdrawiam.

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Nie ma sprawy, pozdrawiam.

  62. Patryk pisze:

    Jesteś bardzo dobrym matematykiem,bardzo dobrze tłumaczysz wszelkie zagadnienia,po obejrzeniu kilku filmików wszystko staje się bardziej zrozumiałe,podziwiam i pozdrawiam!

  63. Darek pisze:

    Przerobiłem większość pana kursów na studiach, genialnie opracowane wykłady, prostym językiem od podstaw, trafiające do każdego studenta. Polecam każdemu kto ma matematykę na studiach!! 🙂

  64. Monika pisze:

    Witam. Pana kursy są naprawdę pomocne zwłaszcza przed kolokwium, szkoda że jednak nie ma w nich omówionych więcej trudniejszych przykładów jakie robi się na trudnych uczelniach, bo takie by mi się właśnie przydały. 🙂 Potrzebuje też informacji o funkcjach kołowych ale niestety nie ma chyba filmików z tego zakresu. Mimo to i tak dzięki temu kursowi można sie dużo nauczyć i wiele zrozumieć! Pozdrawiam 🙂

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Witam. O funkcjach kołowych (czyli cyklometrycznych, czyli po prostu “arkusach”) jest co-niecoś na moim Wykładzie (filmik też tam się znajdzie):

  65. jedrek pisze:

    Witam serdecznie. Również pragnę podziękować za pomoc w zdaniu analizy oraz algebry liniowej. Ponawiam pytanie zadane w lutym tego roku na tym blogu. Czy będzie kurs z dyskretnej? Pozdrawiam

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Dzień dobry. Gratuluję tej analizy i algebry. Niestety, w tym roku akademickim nie powstaną już żadne nowe Kursy.

  66. Irena Gąsior pisze:

    Prosze o pomoc. Korzystajac z Pana lekcji o liczbach zespolonych (dokladnie lekcja 2) rozwiazywałam zadanie na tablicy na cw z matematyki i zastosowalam ten “patent” gdzie do dwoch rownan dodalam trzecie x^2+y^2=modul prawej strony poprzedniego rownania. I wtedy pan profesor zadał mi zadanie domowe a mianowicie skad ja to wzielam i czy na pewno w tym 3 rownaniu prawa strona rowna sie lewej. Bardzo prosze o jakas pomoc. zastanawiam sie czy to poprostu nie jest cos takiego ze modul z pierwiastka liczby zespolonej=pierwiatek z modulu liczby zespolonej..?

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Polecam mój post na blogu na ten temat:

      https://blog.etrapez.pl/liczby-zespolone/patent-w-\pierwiastkach-zespolonych/

  67. derek pisze:

    derek
    jestem znów w szkole wyższej ale na pierwszym roku może tym razem się uda , matematyka to dla mnie wyzwanie,a 16 lat temu byłem ostatnio w szkole, w technikum brak matematyki , matura z historii i polaka, a tak mocno chcę ukończyć choć pierwszy semestr, chcę tylko sobie udowodnić przed czterdziestką ,że potrafię coś pojąć, ale ambicje to nie wszystko

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Powodzenia!

  68. Karolina pisze:

    Dziękuję serdecznie za ten kurs. 🙂 dzięki temu mogę nadrobić zaległości, jakie wyniosłam z liceum po nieudanych (liczba mnoga) nauczycielach matematyki, co teraz odbija się na studiach. Jakkolwiek sztucznie i reklamowo to nie zabrzmi – teraz się nie boję. 🙂 Pozdrawiam!

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Powodzenia i pozdrawiam!

  69. Kasia pisze:

    Wie Pan co? Uwielbiam Pana. Dzięki tym kursom, matma wydaje się być całkiem przyzwoita. Nawet bym powiedziała, że przyjemna. Dzięki wielkie.

  70. Aleksander pisze:

    Komentarz ten bedzie nieco przydlugi natomiast w inny sposob nie moge wyrazic wyrazów wdziecznosci , które pragne pokierowac w strone Pana Krystiana. Dzieki e-trapezowi bylem w stanie pozyskac wiedze z całorocznego materialu w ciagu 2 miesiecy aby zdac kampanie wrzesniowa u bardzo wymagajacego wykladowcy ! , gdyby Pana kursy opiewały na fizyke kwan\towa czuje , ze bylbym dobry w tym fachu po ich wysluchaniu , odwieczna zmora wszystkich CAŁKI ! okazaly sie z Pana pomoca olsniewajaco banalne . Jak klopotoliwym przedmiotem moze okazac sie matematyka na studiach wszyscy wtajemniczeni doskonale wiedza , a sposob jej wykladania pozostawia wiele do zyczenia… natomiast w tym kursie biorac na “widelec ” macierze bylem w stanie przyswoic w jeden dzien ! gdy po miesiacu na studiach myslalem , ze to jakies male sudoku , klaniam sie !

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Dzięki, gratulacje!

  71. Roksana pisze:

    Przepraszam bardzo Pana, że tak bezpośrednio i po imieniu, ale wyraziłam szczerze, to co myślę:)

  72. Michał pisze:

    Dzięki Pana pracy takie przedmioty jak analiza czy algebra na studiach nie sprawiają kłopotów… Jestem studentem Politechniki Wrocławskiej na wydziale budownictwa. Muszę powiedzieć, że niektórzy dr potrafią tak namieszać na wykładzie, że sami przestają to rozumieć i mimo, że nie ma (jeszcze?) wszystkich zagadnień w kursach, które omówione były u mnie to tak solidne podstawy pozwoliły zaoszczędzić czas i opanować resztę.
    Gratulacje!!!
    Oby tak dalej! Życzę powodzenia, bo to kawał dobrej roboty!

    1. Michał pisze:

      PS
      Analiza 4.5 z egzaminu i 0,5 pkt do 5
      W dużej mierze dzięki eTrapezowi

  73. Marek pisze:

    Świetne prowadzone ćwiczenia.

  74. Kamil pisze:

    Dzięki wielkie 😀 dowiedziałem się o pana kursach od kumpla , traciłem nadzieję na zdanie i już jedną nogą opuszczałem mury Politechniki Śląskiej. Dzięki tym kursom na ostatnich terminach pierdykłem wszystkie zadania na komplet i mam zaliczenia 🙂 został mi tylko egzamin do machnięcia 🙂 Dziękuje !

    Krystian Karczyński na prezydenta !!

    1. Krystian Karczyński pisze:

      A dzięki, powodzenia na egzaminie!

  75. Natalia pisze:

    Dziękuję, dziękuję, dziękuję! Dzięki Pańskiej pracy, zdałam analizę na studiach i choć mam nadzieję, że więcej się z nią nie zetknę to i tak jestem niewypowiedzianie wdzięczna!

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Gratulacje!

  76. Bartosz pisze:

    Witam. Czy będzie dostępny kurs Matematyki Dyskretnej?

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Witam, na pewno nie w najbliższych miesiącach…

  77. Radek Politechnika Wrocław pisze:

    Witam,
    Zakupiłem kursy całek i rózniczek zwyczajnych przez co bezproblemowo zdałem Przedmiot Równania różniczkowe zwyczajne na PWR.
    Dopiero kursy ze strony eTrapez Pana Krystiana pozwoliły mi zrozumieć dogłębnie i opanować materiał z całek i różniczek, Przedmoit Równania różniczkowe zdałem wysoko (4) i to jest zasługa kursów Pana Krystiana Karczyńskiego i oczywiście sumiennego odrabiania zadań domowych zawartych w tych kursach. Tak więc POLECAM BARDZO KURSY Pana Krystiana i pozdrawiam RG.

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Dzięki, gratuluję!

  78. Konrad pisze:

    Dziękuje Panie Krystianie, Analiza stała się prosta i zaliczona dziś! Pozostaje jeszcze algebra, ale i z tym dam sobie radę. Dziękuję raz jeszcze!