fbpx
blog

Mój nowy Kurs (Geometria Analityczna) gotowy!

Krystian Karczyński

Założyciel i szef serwisu eTrapez.

Magister matematyki Politechniki Poznańskiej. Korepetytor matematyki z wieloletnim stażem. Twórca pierwszych Kursów eTrapez, które zdobyły ogromną popularność wśród studentów w całej Polsce.

Mieszka w Szczecinie. Lubi spacery po lesie, plażowanie i kajaki.


Geometria AnalitycznaKurs do Geometrii Analitycznej (nie mylić z wykreślną…) jest już gotowy. Może niektórym pomogę jeszcze do sesji po I semestrze, jak Wam mija – przy okazji? Matematyka do przodu?

Trochę dziwny ten Kurs, bo 2 pierwsze Lekcji wyszły baaaaardzo długie (obie ponad 2 godziny), a następne krótkie i ostatnia ledwo ponad pół godzinna. W sumie wyszło około 7 godzin nagrań (do tego oczywiście standardowy zestaw zadań domowych, wzorów itd.)

Rozłóżcie siły podobnie – dużo czasu przysiedzieć na wektorach i później płaszczyzny i proste składają się same.

Możecie dać znać w komentarzach, czy zadania w Kursie są za łatwe/za trudne w porównaniu do tych, które robiliście na zajęciach.

Udanej nauki i powodzenia!

P.S. Czytelnikom mojego bloga udzielam rabatu 10% na zakup tylko tego Kursu w terminie do końca stycznia. Wystarczy wpisać kod promocyjny: SESJA2011 w formularzu zamówienia.

Bestsellery

Kurs Matura Rozszerzona (Formuła 2023 i 2015)

Szkoła Średnia / Autor: mgr inż. Anna Zalewska

59,00 

Kurs Prawdopodobieństwo

Studia / Autor: mgr Krystian Karczyński

39,00 

Kurs Mechanika - Statyka

Studia / Autor: mgr inż. Adam Kasprzak

39,00 

Kurs Macierze

Studia / Autor: mgr Krystian Karczyński

39,00 

Zobacz wszystkie Kursy eTrapez

Szukasz korepetycji z matematyki na poziomie studiów lub szkoły średniej? A może potrzebujesz kursu, który przygotuje Cię do matury?

Jesteśmy ekipą eTrapez. Uczymy matematyki w sposób jasny, prosty i bardzo dokładny - trafimy nawet do najbardziej opornego na wiedzę.

Stworzyliśmy tłumaczone zrozumiałym językiem Kursy video do pobrania na komputer, tablet czy telefon. Włączasz nagranie, oglądasz i słuchasz, jak na korepetycjach. O dowolnej porze dnia i nocy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Twój komentarz będzie dostępny publicznie na naszej stronie razem z powyższym podpisem. Komentarz możesz zmienić, lub usunąć w każdej chwili. Administratorem danych osobowych podanych w tym formularzu jest eTrapez Usługi Edukacyjne E-Learning Krystian Karczyński. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w Polityce Prywatności.


  1. S pisze:

    Czy w zadaniu domowym do lekcji 4 (zadanie 9b) Nie ma przypadkiem błędu w odpowiedziach? Jest napisane, że proste się pokrywają ale kiedy badam ich kolinearność to wychodzi mi -1/3;-1/3;0/3

  2. karolokser pisze:

    w zadaniu 3 (iloczyn mieszany) z lekcji 1 geometrii analitycznej nie powinien był wyjść wynik przypadkiem 27/sqrt77 ? ponieważ prawdopodobnie przy wyliczaniu pola podstawy popełnił pan błąd. Wg mnie powinno wyjść Pp=+-6r+-5q+-4p

  3. Rafał pisze:

    Geometria Analityczna, lekcja 4, zadanie domowe 4: “Znajdź równanie prostej przechodzącej przez punkt A i prostopadłej do prostej l:”
    Treść zadania jest chyba nie kompletna, a jeśli jest to bardzo proszę o nakierowanie mnie na sposób rozwiązania

  4. Michał pisze:

    Poprawka, chodziło mi o geometrie analityczną, nie analizę matematyczną.

  5. Michał pisze:

    Prosiłbym bardzo o potwierdzenie, że rozwiązania zadań 8,10,11,12 z zadania domowego do lekcji 3. analizy matematycznej są poprawne. Wyniki, które uzyskałem różnią się od tych w odpowiedziach, a nie znajduję w nich błędu.

    P.S. Bardzo dziękuję za wspaniałe lekcje!

    Pozdrawiam!

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Dzień dobry

      Tak, bardzo przepraszam. W zadaniach 8 i 12 były błędy, ale zadania 10 i 11 mają poprawne odpowiedzi.

    2. Jankow pisze:

      W zadaniu 10 wyniki w obu podpunktach są błędne (Geometria analityczna, zadanie domowe, lekcja 3, zadanie otwarte 10) W podpunkcie a) wychodzi 7/3, w podpunkcie b) wychodzi 0. Proszę o weryfikacje

    3. Joanna Grochowska pisze:

      Wyniki w zadaniu 10 są jednak poprawne 🙂

      Oto rozwiązanie:

      \displaystyle d(A,pi )=\frac{{\left| {A{{x}_{0}}+B{{y}_{0}}+C{{z}_{0}}+D} \right|}}{{\sqrt{{{{A}^{2}}+{{B}^{2}}+{{C}^{2}}}}}}

      a) A(5,1,-1) \displaystyle \pi :2x-4y-4z+4=0

      \displaystyle d(A,pi )=\frac{{\left| {2\cdot 5+(-4)\cdot 1+(-4)\cdot (-1)+4} \right|}}{{\sqrt{{{{2}^{2}}+{{{(-4)}}^{2}}+{{{(-4)}}^{2}}}}}}=\frac{{\left| {10-4+4+4} \right|}}{{\sqrt{{4+16+16}}}}=\frac{{\left| {14} \right|}}{{\sqrt{{36}}}}=\frac{{14}}{6}=\frac{7}{3}

      b) A(3,1,-1) \displaystyle \pi :10x+2y-10z-45=0

      \displaystyle d(A,pi )=\frac{{\left| {10\cdot 3+2\cdot 1+(-10)\cdot (-1)-45} \right|}}{{\sqrt{{{{{10}}^{2}}+{{2}^{2}}+{{{(-10)}}^{2}}}}}}=\frac{{\left| {30+2+10-45} \right|}}{{\sqrt{{100+4+100}}}}=\frac{{\left| {-3} \right|}}{{\sqrt{{204}}}}=\frac{3}{{\sqrt{{204}}}}

    4. Mikolaj pisze:

      w b powinno wyjsc 0 , masz blad w tresci, \pi = 11x +… = 0 i wtedy wychodzi 0 😉

    5. Dominik pisze:

      W zadaniu otwartym nr 11 [płaszczyzny] za każdym razem , na różny sposób wynik wychodzi 5/2. Gdzie mogę popełniać błąd? Z równania 15x-16y+12z-25=0 wyznaczam pkt A(0,0, 25/12) i podstawiam do wzoru wraz z wektorem drugiej płaszczyzny tj. -30x+32y-24z-75=0 [-30,32,-24]. Podstawiając d(a,pi)=|0+0-50-75|/pierwiastek z 2500 =125/50= 5/2.

  6. Jacek pisze:

    Wektory w układzie współrzędnych
    Lekcja 2, zad. 10 pkt. c)
    W treści zadanie podano wektory a=5i+2j-3k b=-i+2j+2k a wg odpowiedzi domyślam się że powinno być raczej a=[5,2,-3] b=[-1,2,2]

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Witam,

      Ale wektor a=5i+2j-3k to ten sam wektor, co a=[5,2,-3], tylko inaczej zapisany… 🙂

  7. Damian pisze:

    Napotkalem sie chyba na bledy:
    1. Pierwszy wyklad z analitycznej 2:01:38 moim zdaniem powinien byc pierwiastek z 20.
    2. W 7 zadaniu caly czas wychodzi mi 20, nie wiem jakim cudem w odp jest 10.
    3. W 9 zadaniu ten sam blad co pierwszy(moim zdaniem oczywiscie) ja bym dal pierwiastek z tego calego co jest w odpowiedzi.
    Mozliwe ze zle zrozumialem pierwsza lekcje, jesli tak to prosze mnie poprawic:)

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Dzień dobry

      Dzięki za wskazania.

      1. Tak, tam był błąd, już go poprawiłem. Powinien być pierwiastek z 20.
      2. Tak, tam powinno być 20, przepraszam, poprawiam.
      3. Tak, ma Pan rację, powinien być pierwiastek z całości w odpowiedzi.

  8. Maciek pisze:

    Witam, tak z innej beczki, czy planuje Pan kurs z analizy 2? czyt. calki potrojne itp. Jesli tak to tak mniejwiecej na kiedy?:) Pozdrawiam

    1. Krystian Karczyński pisze:

      Witam, tak, biorę się teraz dokładnie za ten Kurs. Nie będę jednak nawet próbować określać daty wprowadzenia go do sprzedaży, bo naprawdę tym razem ciężko ją oszacować (a już poprzednio miałem z tym problemy) – zmieniam sposób produkcji no i sam Kurs różni się jakby od innych (wydaje mi się trudniejszy w realizacji, ale wyjdzie w praniu, może się miło zdziwię).

  9. Student pisze:

    Świetna robota 🙂